Hoezo van mij?

Nou, die kan wel een slokje Ionica Smeets gebruiken!

Denk even mee, het lukt je wel:
1. Ik ben aow’er, mijn vrouw nog niet, daarom krijg ik op de aow een kleine toeslag, waar je nog geen pakje shag in de maand van kan kopen.
2. Begin juli 2014 krijgt mijn vrouw een pensioentje erbij van € 55,00 (ja, bruto) erbij.
3. Ik geef dat netjes op aan de SVB, wetende dat die toeslag nou wel taboe zal zijn. (stoppen met roken?)
4. Krijg een brief van de SVB dat dat zo is en dat ik vanaf begin 2011 (let op het jaartal) dus teveel heb gekregen, in totaal pak hem beet € 250
5. Er zit nog een brief bij, dat ik dus (pak hem opnieuw beet) € 354 moet terugbetalen, binnen 6 weken. Enige specificatie ontbreekt…. Ik rook dus een zware pijp.
6. Ze doen ook een afbetalingsvoorstel: ze houden 11 maanden lang € 50,00 in op mijn uitkering en 1 keer € 4,00. (zakjapanners liggen in het keukenkastje links onder)Jessus, nou ben ik de sigaar.
7. Bij de bos papier zit een soort internationale verklaring met de naam van een man in Antwerpen, geboren in 1951, maar wel op papier van de SVB. Mijn God, ik zal toch niet een uitgestelde erfenis krijgen? Dat worden dus de betere sigaren uit de befaamde fabriek El Laguito in Havana
8. Ik mag ze bellen voordat ik bezwaar maak. Coulance is het handelsmerk kennelijk van mijn overheid.
9. Ik bel, leg het uit. Nog een laatste trekje aan mijn goedkope shagje…..
10. Ze zegt “klopt hoor, foutje van ons”. Ik stuur u een nieuwe!
11. Ik ben dus de lul. Een tevreden roker is geen onruststoker.

Dementeer ik? Nee, want het gebeurde vandaag, nog geen uur geleden. Ik weet het: “Ze kunnen het niet beter maken, wel leuker”. Of was het nou andersom?

In elk geval voor mij een staaltje amateurvoetbal uit de hoofdklasse noord-West-Zuid, niveau c’tjes. En toen kwam er een olifant met een lange snuit………

Plaats een reactie